Kenmerken van de school
Wij creëren proactieve en betrokken bijdragers, geïnformeer-de en bewuste burgers, gemotiveerde en verantwoordelijke individuen en competentiegerichte en zelfsturende leerlingen. Doelgerichtheid, groeicultuur, ambitie en kwaliteit zijn hierbij voorwaarden.
‘Een leven lang leren’, dat is wat wij uitdragen. Wij leven het leren voor, door zélf actief en openlijk bij te dragen aan ons eigen leer-proces en zo ook aan dat van onze leerlingen. Professionaliteit, ontwikkeling, innovatie en kwaliteitszorg zijn voor ons belangrijke speerpunten.
Rijk en modern Montessorionderwijs waarbij de kwaliteiten van leerlingen zichtbaar worden en de leerlingen worden uitgedaagd deze actief te ontwikkelen. Leren is een breed concept waarbij alles met elkaar samenhangt; cognitief, sociaal, emotioneel, creatief en de attitude. Samen leren en ontwikkelen zijn diep-gaande activiteiten die tijd en aandacht behoeven.
Wij creëren proactieve en betrokken bijdragers, geïnformeer-de en bewuste burgers, gemotiveerde en verantwoordelijke individuen en competentiegerichte en zelfsturende leerlingen. Doelgerichtheid, groeicultuur, ambitie en kwaliteit zijn hierbij voorwaarden.
‘Een leven lang leren’, dat is wat wij uitdragen. Wij leven het leren voor, door zélf actief en openlijk bij te dragen aan ons eigen leer-proces en zo ook aan dat van onze leerlingen. Professionaliteit, ontwikkeling, innovatie en kwaliteitszorg zijn voor ons belangrijke speerpunten.
Rijk en modern Montessorionderwijs waarbij de kwaliteiten van leerlingen zichtbaar worden en de leerlingen worden uitgedaagd deze actief te ontwikkelen. Leren is een breed concept waarbij alles met elkaar samenhangt; cognitief, sociaal, emotioneel, creatief en de attitude. Samen leren en ontwikkelen zijn diep-gaande activiteiten die tijd en aandacht behoeven.
kernwaarden en kompas
gemotiveerde en verantwoordelijke individuen
De school heeft een zichtbare feedbackcultuur die steeds diepgaander wordt getraind. De feedbackcultuur richt zich op alle betrokken partijen binnen de school; teamleden, leerlingen en ouders. Montessorionderwijs is onderwijs op maat. Om dit passend onderwijs vorm te geven maken wij optimaal gebruik van ons vernieuwde gebouw en van coöperatieve werkvormen waarbij de leerlingen zoveel mogelijk autonomie krijgen in het leren.
сompetentiegerichte en zelfsturende leerlingen
Een van de fundamenten van Montessori’s visie is het diepgewortelde respect voor elk kind als een uniek individu. Dit respect komt tot uiting in hoe wij onze leerlingen benaderen en begeleiden. We erkennen de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren en hun natuurlijke nieuwsgierigheid.
proactieve en betrokken bijdragers
Wij bereiden de leerlingen voor op een toekomst met beroepen waarvan wij nu het bestaan nog niet kennen. Meer dan ooit zijn leerhouding, zelfkennis, ondernemerschap en zelfredzaamheid van belang. Wij leiden leerlingen op tot leiders. Door te modelen leren wij onze leerlingen gewoonten en gedrag aan die passen bij persoonlijk leiderschap. Deze zijn verbonden aan de onder-wijsdoelen en bevorderen de professionele cultuur voor alle geledingen in de school.
сompetentiegerichte en zelfsturende leerlingen
Een van de fundamenten van Montessori’s visie is het diepgewortelde respect voor elk kind als een uniek individu. Dit respect komt tot uiting in hoe wij onze leerlingen benaderen en begeleiden. We erkennen de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren en hun natuurlijke nieuwsgierigheid.
gemotiveerde en verantwoordelijke individuen
De school heeft een zichtbare feedbackcultuur die steeds diepgaander wordt getraind. De feedbackcultuur richt zich op alle betrokken partijen binnen de school; teamleden, leerlingen en ouders. Montessorionderwijs is onderwijs op maat. Om dit passend onderwijs vorm te geven maken wij optimaal gebruik van ons vernieuwde gebouw en van coöperatieve werkvormen waarbij de leerlingen zoveel mogelijk autonomie krijgen in het leren.
сompetentiegerichte en zelfsturende leerlingen
Een van de fundamenten van Montessori’s visie is het diepgewortelde respect voor elk kind als een uniek individu. Dit respect komt tot uiting in hoe wij onze leerlingen benaderen en begeleiden. We erkennen de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren en hun natuurlijke nieuwsgierigheid.
proactieve en betrokken bijdragers
Wij bereiden de leerlingen voor op een toekomst met beroepen waarvan wij nu het bestaan nog niet kennen. Meer dan ooit zijn leerhouding, zelfkennis, ondernemerschap en zelfredzaamheid van belang. Wij leiden leerlingen op tot leiders. Door te modelen leren wij onze leerlingen gewoonten en gedrag aan die passen bij persoonlijk leiderschap. Deze zijn verbonden aan de onder-wijsdoelen en bevorderen de professionele cultuur voor alle geledingen in de school.
сompetentiegerichte en zelfsturende leerlingen
Een van de fundamenten van Montessori’s visie is het diepgewortelde respect voor elk kind als een uniek individu. Dit respect komt tot uiting in hoe wij onze leerlingen benaderen en begeleiden. We erkennen de intrinsieke motivatie van kinderen om te leren en hun natuurlijke nieuwsgierigheid.